Nincs ingyen a napelem! De…

Sokan mondják, hogy a napelem soha meg nem térülő beruházás. Ugyanezek az emberek simán kidobják a pénzüket olyan dolgokra, amik még károsak is az egészségükre.

Az elmúlt években gyakran észrevettem, hogy amolyan UFO-ként néznek rám, ha szóba kerül, hogy nekem napelem van a tetőn, és a szükséges energiát ezzel termelem meg. Hogy ez ilyen bazi nagy luxus. Kicsit szánakozva mosolyognak, elkönyvelnek jó nagy hülyének, hogy ilyen hülyeségekre pazarlom a pénzem. Majd ugyanezek az emberek beszállnak az 5 méterszer hosszú két méter széles, két méter magas SUV-ba, elmennek a benzinkútra és egy laza ötvenezret beletankolnak. És ezt minden második héten megteszik.

A legjobb, amikor a kommentelő nekem esik:

– Rohadj meg az elektromos autóddal, szénerőművel töltöd444!!!4

– De hát napelemmel töltöm.

– De éjszaka nem süt a nap rohaggyá meg!!!4444

– De hát van akkumulátor is a ház alatt, meg okos töltő, akkor töltöm, amikor süt a nap, vagy akkuról, amit eltároltam.

– Akkor is a kurva anyád Handras, buzi vagy!

Kismillió ilyen “beszélgetést” lefolytattam már, de hiába. Sebaj, itt van egy újabb napelemes videó, hátha páran mégis edukálnák magukat.

Nagyobb, olcsóbb, de meddig megy? – Kia EV9 VS Tesla Model X

A lehető legrosszabb időjárásban eresztettük rá az autópályára a Kia és a Tesla hat személyes autóit, hogy kiderüljön mennyit tudnak elmenni autópályás tempóval.

Negyedszer találkoztam a Kia családi autójával, az EV9 névre hallgató hatalmas döggel. Megtapizhattam a koncepció verziót, ültem benne harmadmagammal a statikus bemutatón, vezettem a Francia tengerparton, most pedig kipróbálhattam a hazai utakon és autópályákon a Kia E Vagonját.

Ha lehet, akkor nem egyedül szoktam menni ezekre a hatótáv tesztekre, mert sokkal beszédesebb ha van egy másik autó is összehasonlításként. A másik autó most egy Tesla Model X volt, amit most nem Attila vezetett, hanem Bérczi Balázs, aki a mindennapokban is használja az autót. Az nem volt kérdés, hogy a Model X kevesebbet fogyaszt majd, inkább csak a mennyivel fogyaszt kevesebbet volt a kérdeés. Viszont ha az árakat is megnézzük, akkor a Kia 10 millióval alacsonyabb ára feladja a leckét a Teslának.

(more…)

ÍGY KÉSZÜLT (ki) – Ioniq 5N Barcelona

Külföldi teszten nem elég, hogy ismeretlen az autó és az utak, nagyon kevés forgatási idő, még Marci rosszul lesz… De azért van móka is néha.

Nemrég Barcelonában jártunk, hogy teszteljük és leforgassuk a Hyundai szörnyetegét az Ioniq 5N-t. Most nem egyedül mentem, jött velem Marci is, aki kitalálta, hogy nincs elég problémánk, forgassunk még egy werk videót is. Annyira nem voltam lelkes, mert épp elég az autóra meg a teszt videó forgatására koncentrálni, de mondtam, hogy rendben, felőlem egész nap foroghat a kamera, csak aztán ne legyen sírás rívás a kocsiban, hogy rosszullét, meg ilyenek a kijelzők nézése miatt… Hányinger természetesen lett, de azért Marci felvette és megvágta nektek ezt a videót. Íme:

(more…)

HARMADÁRON a használt ELEKTROMOS AUTÓK?

Egészen hihetetlen árakon lehet hozzájutni pár éves luxus elektromos autókhoz, amikben ráadásul még a kilométer is kevés. Mutatom őket!

Az elmúlt hét évben mióta tesztelem az elektromos autókat rengetegszer kaptam meg, hogy állandóan mutogatom ezeket a méregdrága elektromos autókat, amik annyiba kerülnek, mint egy ház. Nos… Egyrészt azt mutatom be, ami van, másrészt ezek az elérhetetlen árú elektromos autók, egyre elérhetőbb árba kerülnek a használt piacon. Ráadásul pont a korábban méregdrága autók ára esett hatalmasat az utóbbi egy évben. Persze még mindig nem vágják utánunk pár százezer forintért ezeket az autókat, de ha a 36 millás autót 9 millióért meg lehet most venni, arra sokan felkapják a fejüket. Íme egy válogatás ezekből az ajánlatokból:


(more…)

Ebben nem lett igazam – ID.3 Pro S teszt

Megérkezett az ID.3 nagy akkumulátoros verziója, ráadásul egy ráncfelvarrást is kapott az autó, amivel javították a korábban kifogásolt hiányosságokat.

Négy éve vezettem először az ID.3-ast és akkor nagyon tetszett. Persze nem minden, hiszen a beltérben azért lehetett találni bőven hiányosságokat, de vezetni nagyon jó volt. Annak a videónak a végén mondtam, hogy Elon Musknak fel kell kötnie a gatyát, mert bizony ilyen autója nincs a Teslának és egyébként azóta sincs. Igaz a Volkswagennek meg nincs Model 3-hoz hasonló kis szedánja, csak az ID.7, de az meg Model S méret. Szóval az ID.3-nak nem igazán volt konkurense ha a Teslákat nézzük, mégsem adtak el belőle olyan sokat, mint azt várni lehetett volna.

Most viszont a Volkswagen ID.3 ráncfelvarrott verziója megérkezett. Nagy akkuval, nagy hatótávval és egy csomó apró változtatással az eredeti modellhez képest. Egy hétig használtam az új ID.3-ast és elvittem egy 500 kilométeres útra is, hogy megtudjam, mit tud az új ID.3-as a 84 kWh akkuval. Íme:


(more…)

Létezik TÚL ERŐS BMW? – BMW i5 M60 teszt

Akkora, mint a régi 7-es BMW, 600 lóerővel, és brutális nyomatékkal. Ez az új 5-ös elektromos BMW. Az i5 M60 minden akar lenni, luxusos és sportos is egyben. De ennek ára van, nem is kicsi.

Megszámolni sem tudom már hány különböző BMW-t vezettem életemben. Csak sajátból volt négy különböző, plusz egy halom tesztautó. Szóval elég sokat láttam már, és az i5 M60 is azok közé a BMW-k közé tartozik, amitől kivert a víz. 2400 kilós autó 600 lóval meg 820 NM-es nyomatékkal akkora testben, mint amekkora az előző 7-es BMW volt.

Már amikor az i4 M50-et forgattam, akkor is probléma volt, hogy hogy az istenbe mutassak be egy ilyen autót, ami ECO módban is azonnal átlép minden sebességhatárt a gázpedál legkisebb legyezésére is, ez az i5 meg még erősebb, még nagyobb. Szuper. Ja és persze téli gumival a 22 fokos tavaszban… Jobban örültem volna egy fapados hátsókerekes i5-nek, de hát ezt adták, ezzel kell menni így hát ezzel mentem. Íme a BMW legerősebb 5-ös BMW-je.

(more…)